...

Intrebari

ANDREEA SILVIA DRAGAN

INTREBARI FRECVENTE.

Lista de intrebari frecvente este in continua actualizare.

Care sunt modalitățile de realizare a evaluării?

Evaluarea copilului se realizează initial de către psihologul clinician, urmând ca acesta să decidă dacă este nevoie şi de o evaluare psihiatrică sau neurologică. În cadrul evaluării, sunt utilizate metode şi tehnici variate, precum interviul clinic cu copilul, cu părinţii şi chiar cu un cadrul didactic, chestionare şi testele psihologice utilizate pentru evaluarea cognitivă (inteligenţă şi memorie), emoţională şi comportamentală, observaţia sistematică pe tot parcursului procesului psihoterapeutic, etc. O descriere mai amplă a modalităţilor de realizare a evaluării pentru fiecare tulburare specifică este prezentată în secţiunea Protocol de diagnostic.

Cum ne dăm seama că este nevoie de ajutor de specialitate pentru copilul nostru?

Este nevoie de ajutor de specialitate atunci când observați o dezvoltare insuficienta a abilităților specifice vârstei sau anumite comportamente ale copilului care îl diferențiază de covarstnici. De asemenea, poate fi un motiv de ingrijorare daca, odată cu trecerea timpului, nu observați o ameliorare sau o îmbunatățire a aspectelor problematice, ci o acutizare sau o înrăutățire a acestora.

Cum poate fi pregătit copilul pentru evaluare/ terapie?

Atunci când decidem să ducem copilul la psiholog, este foarte important să fim atenţi şi la modul în care acesta înţelege ce urmează să se întâmple. Primul aspect este acela de a nu fi păcălit cu privire la locul în care urmează să meargă, ci să i se spună exact că urmează să se întâlnească cu un psiholog. De asemenea, este necesar să îl ajutăm să înțeleagă faptul că oricare dintre noi poate apela la un moment dat la psiholog și că acest lucru nu implică prezența unei boli mintale. Îi sfătuim pe părinți să asculte cu atenție îngrijorările copilului și să răspundă cât mai sincer la întrebările acestuia. Se recomandă să i se ofere copilului un anumit grad de control asupra procesului terapeutic (de exemplu, i se poate spune că are dreptul să decidă după prima ședință dacă dorește sau nu să se mai întâlnească cu un anumit terapeut sau că are și că programul se va stabili de comun acord cu el, astfel încât să nu îi fie afectată desfășurarea activităților recreative preferate). I se poate explica pe scurt ce se va întâmpla în cabinetul psihologului – că va sta de vorbă cu psihologul, va desena, se va juca și că este posibil să completeze o serie de teste care sunt diferite de cele de la școală și pentru care nu există răspunsuri corecte sau greșite.


Logo
ANDREEA SILVIA DRAGAN

Participa si tu la atelierele pentru copii.
Te asteptam cu drag!

Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.